בטיחות פאסיבית

תפישת הבטיחות הכוללת של סובארו כוללת מאפיינים המיועדים להפחית את הפגיעה ביושבי הרכב במקרה של התנגשות מכל כיוון שהוא.

מאפייני הבטיחות של סובארו המיועדים לטיפול בתאונות הם תחום חיוני שאסור להתעלם ממנו. בסובארו אנו מעודדים את הפיתוח של טכנולוגיה מקורית שכוללת חקר התנגשויות אמיתי, ואחד הפיתוחים הייחודיים שלנו בתחום הבטיחות הפאסיבית הן מסגרות החיזוק הטבעתיות החדשות שמפזרות אנרגיה ללא תלות בכיוון הפגיעה. כדי להגיע לרמות בטיחות שהן מעבר לעמידה בתקני הבטיחות של המדינות השונות, אנו שואפים להשיג בטיחות שתפחית את הפגיעה ביושבי הרכב במגוון של מצבי תאונה אמיתיים.

44safety3_pic1bבטיחות בהתנגשות

בטיחות כוללת של המרכב, מגן בפני כל סוג של פגיעה
מבנה המרכב האידיאלי משתנה בהתאם לסוג התאונה. יש מגוון אין סופי של סוגי תאונות אפשריים. על מנת לצמצם את הפגיעה ביושבי הרכב, ללא תלות בסוג הפגיעה, שואפת סובארו לבטיחות כוללת יוצאת מן הכלל באמצעות תיכנון המרכב.

44safety3_pic2המיקום מונע חדירת המנוע לתא הנוסעים במקרה של התנגשות
המיקום הנמוך של מנוע הבוקסר הביא לכך שניתן לתכנן מנוע שמחליק מתחת לרצפת הרכב בתאונה חזיתית. הודות למבנה שלו, קשה למנוע לחדור לתא הנוסעים.

44safety3_pic5bמבנה המרכב המגן על היושבים במכונית מפגיעה מכל כיוון
כל העמודים, כולל קורת הגג המרכזית וקורות הרצפה, מקיפים את המרכב במסגרת דמוית טבעת. אלו הן מסגרות החיזוק הטבעתיות המקוריות החדשות של סובארו שמעניקות הגנה היקפית חזקה לתא הנוסעים. מבנה זה מעניק את רמת הבטיחות בהתנגשות הגבוהה ביותר בעולם. בנוסף, מאפיין חשוב של המרכב הקשיח במיוחד הוא שהוא מעניק רמה גבוהה של ביצועי נהיגה.

 

חגורת בטיחות וכריות אוויר

קדם – מותחן ומגבילי עומס של חגורות הבטיחות
כאשר העוצמה של תאונה חזיתית עוברת רמה מסוימת שנקבעה מראש, קדם המותחנים של חגורות הבטיחות מגלגלים את החגורות במהירות פנימה כדי לרסן היטב את היושבים ברכב. קדם המותחן המצוי בלגאסי מגיב תוך מאית השניה בלבד. בנוסף כאשר העומס שמפעילה חגורת הבטיחות על כתפו של היושב ברכב הוא מוגזם, מגביל העומס מבקר את הכוח המופעל ופועל להפחית את העומס.

44illustration2

 

 חגורת בטיחות עם כוונון גובה
חגורות הבטיחות במושבים הקדמיים, המצוידות במנגנון איסוף הננעל במצב חירום ( ELR ), וכמו כן מאפשרות להתאים את החגורה לגובהו של החוגר אותה. בצורה זו יכול אדם בכל גובה שהוא לחגור את החגורה בצורה נכונה.

שלוש חגורות בטיחות אחוריות
המושב האחורי של רכבי סובארו מצויד בשלוש חגורות בטיחות בעלות שלוש נקודות עיגון.

רתימה משלימה SRS : כריות האוויר של סובארו כוללות התקנים להפחתת עוצמת ההלם
במידה וכריות האוויר חשות מאוחר מדי בפגיעה, הן עלולות לפגוע ביושבים במכונית בעוצמה רבה מדי, ולגרום לפגיעות בראש ובחזה. סובארו ממקמת את חישני ההתנגשות בלוח הבקרה ובצדו הימני והשמאלי של מרכב הרכב. כתוצאה מכך, החיישנים מסוגלים לחוש בתאונה חזיתית בהיסט ובהתנגשויות בזווית לרכב כך שכריות האוויר אינן מופעלות באיחור. ההתקנים של סובארו משולבים בפעולה של כריות האוויר מפחיתים עוד יותר את עוצמת הפגיעה ביושבי הרכב במקרה של תאונה.

safety3_pic7כריות אוויר צדיות

כדי לחוש במהירות בפגיעות צדיות, ממוקמים חישני ההפעלה של כריות האוויר הצדיות בחלקו התחתון של העמוד המרכזי. פתיחת כריות האוויר נבדקה בקפידה ומעניקה במהירות הגנה לחזה של היושבים ברכב במקרה של התנגשות צדית. 

 > האבזור התקני והציוד אופציונלי עשויים להשתנות בהתאם לשוק. 
 > כריות האוויר מופעלות במקרה של התנגשות, אולם הן התקני בטיחות המיועדים לשמש
    כהשלמה לחגורות הבטיחות. אופי הפעולה שלהם בכל תאונה נקבע על פי ההנחה 
    שהיושבים ברכב חוגרים חגורת בטיחות. 
 > המפרטים בצילום מתייחסים למכוניות המיועדות לשוק היפני.