AWD

44illustration9c

AWD – הנעה כפולה קבועה
שינינו את הדרך בה העולם נוהג, בעזרת שילוב ייחודי של ביצועים ובטיחות, הבנוי סביב הקונספט הייחודי של מערכת ההנעה לכל הגלגלים (AWD) . זוהי נגזרת ישירה מהניסיון שרכשה החברה באליפות העולם בראלי (WRC), אשר מחזירה את ההנאה האמיתית מנהיגה. רק השילוב יוצא הדופן של מנוע הבוקסר ומערכת ההנעה הכפולה של סובארו (AWD) יכול לספק רמה עולמית כזו של עידון ובטיחות על הכביש.

הבדל בין 2WD למערכת AWD של סובארו
מדוע דרושה מערכת AWD קבועה לנהיגה בכביש ?

מערכת AWD היא המערכת האידיאלית להגברת הבטיחות בנהיגה.

כלי רכב בעלי הנעה לשני גלגלים (2WD) כגון הנעה קדמית או הנעה אחורית מנצלים רק שניים מתוך ארבעת הגלגלים. מערכת AWD, לעומת זאת, מנצלת את כל ארבעת הגלגלים. היא מעניקה אחיזה מוצקה יותר ומציעה יציבות נהיגה מוגברת לא רק על כבישים מכוסי שלג או בעלי משטחים גרועים, אלא גם על כבישים סלולים רגילים.

44illustration9b

2WD
נתון: כוח החיכוך המרבי של כל צמיג הוא 30 כ"ס; הספק המנוע הוא 100 כ"ס. הספק המנוע מחולק לשניים, עבור שני הגלגלים המונעים. כלומר, לכל גלגל מגיעים 50 כ"ס, העולים על כוח החיכוך של הגלגל ב-20 כ"ס. התוצאה היא שהגלגל מסתחרר.

AWD
נתון: כוח החיכוך המרבי של כל צמיג הוא 30 כ"ס; הספק המנוע הוא 100 כ"ס. הספק המנוע מחולק לארבע, עבור ארבעת הגלגלים המונעים. כלומר, לכל גלגל מגיעים 25 כ"ס, הרבה מתחת לרמת הסף של הגלגל.

AWD מערכת להנאת נהיגה צרופה
סובארו מאמינה שמכונית חייבת להיות מהנה לנהיגה. תפיסת הבטיחות הכוללת של סובארו תומכת בהנאת הנהיגה.השילוב המאוזן של מנוע בוקסר קומפקטי, העשוי כולו אלומיניום ובעל מרכז כובד נמוך, עם מערכת AWD ומערך בעל סימטרייה אורכית מיועד להעניק נהיגה מהנה. מיקום רכיבים כבדים כגון תיבת ההילוכים בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים, משיג חלוקת משקל אידיאלית. התוצאה היא ניהוג מאוזן להפליא – שפירושו הוא שכל נהג יכול להפיק את המקסימום מהביצועים והניהוג הבטוח, בכל מהירות ובכל תנאי דרך.

AWD מערכת לבטיחות אקטיבית
ביצועים יעילים חייבים להיות ביצועים בטוחים. זה מה שעושה את סובארו מהנה כל כך לנהיגה. האחיזה והיציבות הטבעית של מערכת AWD מעניקים עדיפות להתחמקות מתאונות. אולם גם במקרה של התנגשות בלתי ניתנת למניעה, המבנה בעל המסגרת הישרה והמנוע המורכב לאורך המכונית סופגים את הפגיעה ביעילות. למעשה, המנוע עצמו מתוכנן להידחק לאחור אל מתחת לרצפת הרכב כדי לצמצם ככל האפשר את הנזק בתוך תא הנוסעים. הבטיחות הפסיבית והאקטיבית מכוסים מכל זווית אפשרית, כדי לוודא שאתה ונוסעיך , נוסעים בסובארו בבטיחות ובביטחון מרביים.