חשיפה ראשונה: ה-VITARA החדשה, דגם הדור החדש מבית SUZUKI

סוזוקי מציגה לראשונה באירופה מכונית חדשה בקטגוריית פנאי-שטח: סוזוקי ויטארה החדשה.

מאז השקתה ב-1988, סדרת הויטארה של סוזוקי גרפה שבחים בזכות עיצובים מסוגננים המתאימים גם לחיים העירוניים, מימדים קומפקטים ונוחים, ביצועי כביש טובים ויכולת שטח אמיתיות. התגלמות המסורת של הויטארה באה לידי ביטוי בגלגול הנוכחי: מכונית פנאי-שטח חדשה בעלת עיצוב מרשים ומרענן.

הדגם החדש כולל מנוע 1.6 ליטר חסכוני ביותר, 18.1 ק"מ לליטר, בטיחותית מאוד, 7 כריות אוויר, מרווח גחון מינימאלי 185 מ"מ, שלל אבזור מפנק, מרווח פנימי גדול יחסית ומרווחי ראש וברכיים מרשימים ביותר לקטגוריה וידידותית למשפחה ולתרבות הפנאי.

סוזוקי חושפת את המכונית החדשה בקטגוריית פנאי-שטח: סוזוקי ויטארה.

מאז השקתה ב-1988, סדרת הויטארה של סוזוקי גרפה שבחים בזכות עיצובים מסוגננים המתאימים גם לחיים העירוניים, מימדים קומפקטים ונוחים, ביצועי כביש טובים ויכולת שטח אמיתיות. התגלמות המסורת של הויטארה באה לידי ביטוי בגלגול הנוכחי: מכונית פנאי-שטח חדשה בעלת עיצוב מרשים ומרענן.
סדרת הויטארה עברה שינויים רבים בגודל המרכב ובמערכות חטיבת הכוח וכיום, אחרי למעלה מ-25 שנים לאחר השקת הדגם המקורי, התגלמות מסורת הויטארה באה לידי ביטוי בגלגול הנוכחי: רכב פנאי-שטח חדש ורענן.

דגם הWD4 כולל מערכת ALLGRIP, מערכת הנעה 4 גלגלים המתקדמת של סוזוקי עם ארבעה מצבי אחיזה, כמו גם ציוד מתקדם לבטיחות.

הויטארה זכתה במבחן הריסוק בחמישה כוכבי בטיחות ונחשב בשלב זה לרכב הפנאי שטח הבטוח ביותר מסוגו במקטע שלו.

כל דגמי הויטארה מצוידים במערכת "עצור וסע" לחיסכון נוסף בצריכת דלק.

הדגם החדש מאפשר לבעל הרכב לבטא את עצמו ע"י התאמה אישית של העיצוב.

הקונספט:

. הזיהוי המידי של מראה רכבי הפנאי-שטח של Suzuki

ה-Vitara החדשה יורשת את העיצוב הסגנוני של הדגמים הקודמים בסדרה וגם את זה של סדרת ה-Jimny, אך מציגה אותו בעיצוב חיצוני מעודכן וחדש לגמרי.

2. יתרונות הביצוע של מערכת ALLGRIP ( 4X4 )  ושלדה מעולה

חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ' בכל דגמי הויטארה. מרווח הגחון הגדול של רכב פנאי-שטח זה מציעים שפע של יכולות שטח. בנוסף, מערכת ALLGRIP עם ארבעה מצבים לבחירת הנהג מאפשרים התאמה לפני השטח ולתנאי הנהיגה ומבטיחים ביצועים מעולים הן על הכביש והן בשטח.

3. התאמה אישית המאפשרת לבעל הרכב להביע את עצמו- בעל הרכב מוזמן לשלב בין מגוון של עיצובי פנים וחוץ כדי לבטא את אישיותו הייחודית.

5. חיסכון מעולה בדלק- ה-Vitara החדשה עונה על דרישת הנהג המודרני ליותר חיסכון בדלק. הקטנת המשקל, כולל שימוש נרחב בפלדה בעלת כושר מתיחה גבוה, הופכת את המרכב לקל אך קשיח להפליא. טכנולוגיות העברת הכוח כוללות תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות, פרי פיתוח חדש, המסייעת אף היא לחסוך בדלק. ב-Vitara החדשה עם הנעה רגילה ותיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות, רמת הפליטה של CO2 עומדת על 127 ג'/ק"מ בלבד. דרגת זיהום 4.

עיצוב הויטארה החדשה הינו ביטוי מודרני ועדכני למורשת העיצובית של רכבי הפנאי-שטח של Suzuki, בעל תצורת רכב שטח קשוח משולבת בהתאמת צבעים מתוחכמת ושילובים של צבעי מרכב ופרטים עיצוביים לבחירה אישית

עיצוב חיצוני:

דגמי הויטארה ישווקו בשילוב של שני צבעים (אופציונאלי). צבעי מרכב וגג שונים זה מזה.

מכסה המנוע בצורת צדפה (סימן ההיכר של סדרת Vitara) מעניק לחזית הרכב מראה מוצק, והפגוש הקדמי המעוצב במוטיב בעל צורת טרפז מרמז על אחיזת שטח יציבה. קווי אופי מוגבהים בצד הרכב ופתחי אוורור בצד מכסה המנוע הם מוטיבים המגיעים בירושה מדגמי Vitara של הדור הראשון. פסים בגובה הכתף עוברים לאורך כל המרכב ותורמים למראה הקשוח של רכב פנאי-שטח. ובנוסף, החתירה של Suzuki לעיצוב אווירודינמי משובח מתבטא בפתחי הפגוש המתוכננים באופן מיטבי, בקו הגג המשתפל בשיפוע חלק לאחור, במשטחים התחתיים החלקים ובמראות הצד ושולי הפגושים שצורתם מבוססת על ניתוח של תצורות זרימת אוויר.

עיצוב פנימי:

קישוט בעיצוב נועז על לוח מחוונים ועיצוב דמוי-פרסה סביב ידית ההילוכים משדרים קשיחות של רכב פנאי-שטח. שעון וכונסי אוויר עגולים, שניהם מוטיבים מה-Grand Vitara, מעניקים לתא הנוסעים מראה צעיר וספורטיבי.

התאמה אישית:

כבר בשלבי הפיתוח הראשוניים, דגם זה תוכנן במטרה לאפשר התאמה אישית. צבעי החוץ המגוונים ושפע של פרטים סגנוניים ועיצוביים מאפשרים לבעל הרכב לבטא את אישיותו הייחודית. כל לקוח מוזמן לבחור מקשת רחבה של צבעי מרכב, כולל שלושה גוונים חדשים לגמרי ומספר שילובים של שני גוונים. Suzuki יצרה את הגוונים החדשים ואת השילובים כפולי הגוון בהתאם לביטוי 'ראש של צייד', כדי לבטא את הריגוש שבנהיגת ה-Vitara החדשה.

 

רשימת הצבעים החדשים:

  • טורקיז פנינה מטאלי 'אטלנטיס' בשילוב גג שחור/לבן
  • כתום מטאלי 'הורייזן' בשילוב גג שחור/לבן
  • שנהב מטאלי 'סוואנה' בשילוב גג שחור .

מנוע

ה-Vitara החדשה מונעת ע"י מנוע בנזין M16 בנפח 1.6 ליטר. במנוע הבנזין, השילוב בין הפחתת החיכוך לבין החיסכון במשקל במנוע וברכיבים קשורים מציע חיסכון גדול במיוחד בדלק עם תפוקה גבוהה ומומנט גבוה.

 

בטיחות

  • 7 כריות אוויר
  • 5 כוכבי בטיחות ( EURO NCAP 2015)
  • יציבות מעולה בתוספת אבזור מקיף בציוד בטיחות אקטיבית ופאסיבית.
  • מערכת Radar Brake Support מסייעת לבטיחות הנהיגה ( אופ').
  • מרכב קל ובנוי לספיגת חבטות; מגביל מהירות, בקרת יציבות אלקטרונית ESP®‎* ומערכת לבקרת לחץ אוויר בצמיגים
  • בקרת שיוט סתגלנית לנהיגה רגועה יותר (אופ')
  • הערה: מערכת ESP* מסייעת לשלוט ברכב. עם זאת, מידת ההפחתה במומנט המנוע, הגלגלים שמופעלת בהם הבלימה ועוצמת הבלימה – כל אלה תלויים בתנאי הנהיגה. מערכת ESP® תוכננה במיוחד לסייע לנסיעה יציבה. בתנאי החלקה או העולים על גבולות האחיזה של הצמיגים במשטח הכביש, מערכת ESP® אמנם תפעל אך ייתכן שלא תהיה אפקטיבית.

*ESP הוא סימן מסחר רשום של Daimler AG.

 

אביזרי בטיחות

אביזרי הבטיחות הפאסיבית כוללים שבע כריות אוויר המגינות על הנושאים במקרה של התנגשות חזיתית או צדית; מותחנים ומגבילי עוצמה בחגורות הבטיחות; ומנגנון המגביל את תנועת דוושת הבלם לאחור. בנוסף, צורת מכסה המנוע והמבנה החדש של מכסה המנוע, המגבים והפגושים מספקים יכולת ספיגת זעזועים כדי לצמצם את היקף הנזק במקרה של פגיעת הרכב בהולך רגל.

 

ממדי מרכב

חבילת הפנאי-שטח של ה-Vitara החדשה היא שילוב של מרווח גחון נדיב (185 מ"מ) וצמיגי 215/55R17 גדולים. בנוסף, זווית גישה של 18.2 מעלות וזווית נטישה של 28.2 מעלות מאפשרת לנהג לנווט בקלות גם בדרכים משובשות או מושלגות.

תא המטען הוא בעל קיבולת של 375 ל' (VDA) ונחשב מהמרווחים בקטגוריה כאשר המושב האחורי במצב זקוף. ניתן להזיז את המושב האחורי ומדף המטען בתצורות המתאימות למגוון של מטרות.

 

ממדים

אורך כולל: 4,175 מ"מ

רוחב כולל: 1,775 מ"מ

גובה כולל: 1,610 מ"מ

בסיס גלגלים: 2,500 מ"מ

מרווח בין גלגלים: קדמי 1,535 מ"מ

אחורי 1,505 מ"מ

מרווח גחון מינימלי: 185 מ"מ

תא מטען: 375 ל' (VDA)

גודל צמיגים:215/55R17

 

מחירים:

דגמי 2WDאוטומטית. רמת גימור GLX   : 124,990 ₪

דגמי 4WD אוטומטית. רמת גימור GLX V : 131,990 ₪